Tuesday, March 22, 2011

Jom Exchange Banner

Jom Exchange Banner..

Rata-rata blog saya pegi, ada Ikon Exchange Banner...Penting ke??

Bila baca-baca tutorial, rupanya banner pada sesebuah blog sangat penting sebagai satu trademark atau icon pada blog itu.

Sebagai Newbie, saya ikut je..orang kata, kalau nak belajar, kena ada sifu... Salah satu sifu saya sekarang, blogger muda Firdaus Kasim (http://firdauskasim.blogspot.com)

Untuk membuat page banner seperti dalam blog ini, anda haruslah mempunyai banner terlebih dahulu. Untuk membuat banner yang paling simple, sila pergi ke mybannermaker

Blog anda boleh menjana traffic pengunjung yang banyak jika mempunyai banner yang menarik. Apabila anda sudah mempunyai banner, maka, anda haruslah mempromosikan banner tersebut dengan melakukan 'exchange banner' pada blog yang mempunyai banner.

Untuk mengumpul banner daripada blogger yang lain, anda haruslah mempunyai ruangan khas untuk meletakkan banner tersebut. Membuat page baru, adalah cara yang terbaik. Ikuti langkah demi langkah dibawah untuk mencantikkan page banner supaya ia tidak kelihatan berserabut dan tak tersusun.



Banner saya dah siap..siap dengan code nya sekali...
Sudi-sudikan copy banner saya, leave comment kat bawah dan saya akan masukkan link banner rakan-rakan di sini...

Create your own banner at mybannermaker.com!








Photobucket
daveharm.comPowered by BannerFans.com
CODE BANNER 4CODE BANNER 5CODE BANNER 6










2 comments:

  1. dah follo back & klik HB skali :)

    ReplyDelete
  2. tq...nnti syikin copy banner sue letak kat exchange banner post ya..

    ReplyDelete